Aquest any, el Premi Emilio Llueca ha aconseguit una participació excepcional amb un total de 18 escenes, de les quals 14 són majors i 4 infantils. Aquest premi, organitzat per L'ARXIU i Esfera Morvedre, amb la inestimable col·laboració de El Periodico de Aquí, té com a objectiu fomentar la crítica i la sàtira sobre el patrimoni en les Falles del Camp de Morvedre.
Volem expressar el nostre més sincer agraïment a totes les comissions participants per la seva dedicació i esforç. La seva implicació és fonamental per a l'èxit d'aquest premi i per a la promoció de la reflexió crítica sobre el nostre patrimoni cultural.
La importància de premiar una escena sobre patrimoni radica en la capacitat de les Falles per reflectir i comentar sobre la cultura i la història local, oferint una plataforma per a la reflexió i el debat. Aquest premi no només celebra la creativitat i l'enginy dels artistes fallers, sinó que també destaca la rellevància de preservar i valorar el patrimoni cultural a través de l'art i la crítica.
Amb aquesta iniciativa, es busca incentivar la participació activa i la consciència crítica entre els participants i el públic, promovent una comprensió més profunda i una apreciació del patrimoni cultural del Camp de Morvedre.
El resultat se donarà a conéixer el proper 17 de març.